Araç Değer Kaybı ve Hesaplama

Çok Değerli Takipçilerimiz Merhabalar,

Araç Değer Kaybı ve Hesaplama kriterler ile ilgili bu hafta Türkiye’de bir çok araç sahibini ilgilendiren önemli bir konuya değinmek istiyoruz. 

Türkiye dünya üzrinde araç sayısı ve kullanımında ilk 10 içerinde yer almaktadır.Ne yazık ki Türkiyede heryıl ortalama 2 yada daha fazla aracın karıştığı maddi hasarlı trafik kazası meydana gelmektedir. Kaza oranlarının azalması ancak bilinçli sürücüler ile mevcut olacaktır. Ancak kaza sonrası araçlardaki değer azalması yada revaçta olan ismiyle ara değer kaybı tahsil edilebilir bir tazminattır.

Yargıtay kararı gereği değer kaybı da gerçek hasar kabul edilmiş ve trafik kazasında kusurlu olan aracın kaza başı ve araç başı maddi limitleri dahilinde trafik sigortasından tahsil edilebilmektedir. Tabi tahsil edilebilmektedir diye özellikle belirtiyoruz ki ödenmektedir ile karıştırılmasın. Ne yazıkki sigorta şirketleri mevzut ve içtihatlar gereği yapılması gereken ödemeleri yapmamaktadırlar.

Yakın bir zamanda Anayasa Mahkemesi değer kaybı başvuru ve hesaplama kriterlerinden önemli bir değişikliğe sebep olan GENEL ŞARTLAR 90 ve 92 madde de iptale gitmiştir. Bu nedemek oluyor? Şöyle ki; artık değer kaybı hesaplamalarında sac aksam şartı, kilometre sınırlaması gibi kriterler ortadan kalkmış oluyor. Araç değer kayıpları BORÇLAR KANUNA göre hesaplanacak demek oluyor. Daha da özetle artık REEL DEĞER KAYBI devri başlamış oluyor. Aracınızın kazandan önceki değeri ile kaza sonrasında satılabilecek değeri arasındaki farkın tanzimine gidilecek demek oluyor.

Daha da önemlisi iki yıl içerisinde genel şartlara göre değer kaybı başvurusu yapamayanlar değer kaybı başvurusu yapabilecek demek oluyor. Biz üzerimize düşen bilgilendirme sorumluluğunu yerine getirdik. Sıra vatandaşta. Hakların aranmasında…

Herkese kazasız belasız günler dileriz.

Araç Değer Kaybı Başvuru ve Davaları yazımız için tıklayın