Yakın İlgi Alanı Kitleleri

Yakın ilgi alanı kitleleri, ürünlerinize ve hizmetlerinize ilgi gösteren ziyaretçilere düşünme aşamasında iken reklamlarınızı sunarak bir adım öne geçmek için bulunmaz bir fırsattır.

Ziyaretçilere internet’te dolaşırken ilgi duydukları alanlara göre reklamlarınızı göstermek için yakın ilgi alanı kitlelerini ekleyebilirsiniz.

Alışveriş tutkunları, araçlar ve ulaşım, bankacılık ve finans, ev ve bahçe, güzellik ve sağlıklı yaşam, haberler, medya ve eğlence, seyahat, spor ve fitness, teknoloji, yaşam tarzları ve hobiler, yiyecek ve içecek alanlarına ilgi gösteren ziyaretçilere web’de dolaşırken reklam gösterebilirsiniz.

Hedef kitlenize yukarıda belirtilen ilgi alanlarına dayanarak daha çok kullanıcıya ulaşmak için yakın ilgi alanı kitlelerini hedefleyebilirsiniz.

Örnek verecek olursak:

Yeni çıkan bir kitabınız için medya ve eğlence ilgi alanı kitlesinin altında bulunan kitapseverlere reklamınızı gösterebilirsiniz.

Yeni tanıtımını yaptığınız bavul ürününüzü seyahat ilgi alanı kitlesinin altında bulunan iş seyahatine çıkanlara gösterebilirsiniz.

Basketbol turnuvalarınızı spor ve fitness ilgi alanı kitlesinin altında bulunan sporseverler onun da altında bulunan basketbolseverlere tanıtımını yapabilirsiniz.

Şimdi hedef kitlenizi harekete geçirin!

Reklam bütçenizi, hizmetlerinizi ve ürünlerinizi arayan ziyaretçilere harcayın.

Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi internet (genel ağ) ekosisteminde arayan ziyaretçilerinize, uygun bütçelerle ve en hızlı şekilde sunabilmenin en kestirme yolu hedef kitlenizi tanımanızdan geçer. Bu sizin sadık müşteriler kazanmanıza ve sürdürülebilir bir reklam bütçesi oluşturabilmenizi sağlar.

Satın almanın tüm döngülerine hitap eden hedef kitleler, satış amacınıza göre aksiyon almanızı sağlamakla birlikte sizi asıl işletme hedeflerinize odaklanmanızı sağlar.

Google’ın reklamlar yoluyla sağladığı hedef kitlelere daha yakından bakalım.Ayrıntılı demografi

Yakın ilgi alanı kitleleri

Özel yakın ilgi alanı kitleleri

Yaşamdaki önemli olaylar

Pazardaki kitleler

Özel amaç kitleleri

Yeniden pazarlama

Benzer kitleler

Şimdi hedef kitlenizi harekete geçirin!

“Video”unuzdan İşletmeniz Nasıl Katma Değer Elde Eder?

Ziyaretçilerinize görsel ve işitsel hitap etmeniz onlarla daha fazla duygusal bağ kurmanızı sağlar. Daha fazla ziyaretçi ile etkileşime girmek istiyorsanız youtube gibi video sitelerine videolarınızı yükleyebilirsiniz.

 
Neden Youtube?
Her ay 1,5 milyar kullanıcı Youtube’a giriş yapıyor ve bu platformu kullanıyor (1).
Kullanıcılar her gün mobil cihazlarından Youtube’da bir saatin üzerinde video izliyor (2).
Son iki yılda Youtube’da reklam yayınlayan KOBİ’lerin sayısı iki katına çıktı (3).
Videomu Youtube’da Neden Yayınlamalıyım?
 
Potansiyel müşterilerinize, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi video izlerken veya arama yaparken ulaşabilirsiniz.
Yerel işletmenizi Ulusal veya Global bir şirkete youtube reklamları ile dönüştürebilirsiniz.
Reklamınızı sadece ürününüzle veya hizmetinizle ilgilenen hedef kitlenize gösterirsiniz.
Video reklamınız izlendiğinde ödeme yaparsınız. Bir kullanıcı TrueView reklamınızı en az 30 saniye izlediğinde veya reklamınızı tıkladığında ödeme yaparsınız. Ve böylece bütçenizi en iyi şekilde kullanırsınız.
Bütçenizin nereye gittiğini ve nasıl harcandığı ile ilgili video analiz aracılığıyla işlerin nasıl gittiğini öğrenebilirsiniz.

Yer, yaş, ilgi alanları ve daha fazla kritere göre kullanıcı seçer, YouTube Reklamlarıyla video reklamlarınızı kimin göreceğine siz karar verirsiniz.

Haydi Başlayalım! Işık, Motor, Kamera

1 Kaynak: YouTube’un Kendi Verileri, Global, Mayıs 2017. 2 Kaynak: YouTube’un Kendi Verileri, Global, Ocak – Haziran 2017. 3 Kaynak: YouTube’un Kendi Verileri, Global, 2016.