Sitenizde kullanacağınız görselleri büyük bir özenle hazırladınız. Sitenize sizi ifade etmek için veya ürününüzü satmak için yerleştirdiniz. Bu özenli hazırlık dan herkes nasıl haberdar olacak, işletmemizi çevrim içi (online) dünyada nasıl ifade edeceğiz.

Görsellerinizi hangi kanallarda, nasıl hedef kitlelerinize göstereceksiniz.

Görsel reklamları açık hava reklamcılığı (outdoor reklam) mantığı ile düşünebilirsiniz. Fakat arasında farklar olmasına rağmen bu farklar sizin daha fazla getiri elde etmenizi sağlar. Nedir bunlar.

Ölçme

Reklama ayırdığınız bütçeyi nereye harcadınız, kimler gördü ve reklam yatırımınız kâra dönüştü mü?

Açık hava reklamcılığında yaptığınız reklamları kimin gördüğünü ve ne kadar kâr ettiğinizi ölçecek bir ölçümleme sistemi yoktur.

Tüm bu dezavantajları Google Görüntülü Reklam Ağı ile avantaja, fırsata ve kâra çevirebilirsiniz.

Bu ağ, Reklamlarınızın görünebileceği 2 milyondan fazla web sitesi, video ve uygulamadan oluşan bir gruptur.*

Görüntülü Reklam Ağı’ndaki siteler dünya genelindeki İnternet kullanıcılarının %90’ına ulaşır.**

Görüntülü Reklam Ağı ile reklamlarınızı,  trafiği yüksek internet sitelerinde (haber sitelerinde, blog sayfalarında, forum sayfalarında vb.), belirli bir kitleye (sadece ürününüzle veya hizmetlerinizle ilgilenen ziyaretçilere), belirli bir konum da (ülke, şehir bazında veya belirlemiş olduğunuz yarıçap içerisin de kalan ziyaretçilere), konuştuğu dilde yaş ve ayrıntılı demografik hedefleme yaparak yayınlayabilirsiniz.

Örnek bir olayla konuyu net ifade edelim.

Yeni bir bebek bezi ürettiniz. Ve bunu en etkili ve en uygun bütçeyle tanıtımını yapmak istiyorsunuz.

Hedef kitle olarak bebek sahibi olanlar 0-1 yaş için küçük beden bezler, 1-3 yaşında olan bebekler için daha büyük beden bezler Türkiye’ de, Türkçe ve İngilizce konuşan hedef kitleye hedeflenen reklamlar yapabilirsiniz.

Böylece bütçenizi nereye harcadığınızı, kimlerin nerede, ne zaman ve kime gösterildiğini ölçebilir, yatırım getirisini hesaplayabilirsiniz.

Görselleriniz gibi kârınızda net olsun.

*Kaynak: Google.

**Kaynak: Comscore.